Handleiding

Klik op een onderwerp naar wens om de uitleg te bekijken.
Heb je een andere vraag? Stuur een mailtje naar support@iamacademy.nl

Welkom in de I AM Community

Bekijk deze korte introductie video over onze online leeromgeving. In deze video wordt uitgelegd hoe je jezelf kunt aanmelden voor meditaties/Live dagen in de agenda, waar de bibliotheek staat & waar je jouw training kunt vinden.

Inloggen

Inloggen kan met jouw gebruikersnaam (dit is je e-mailadres) en wachtwoord op:
community.iamacademy.nl

Lukt het niet met inloggen? Mail dan naar support@iamacademy.nl

Na het inloggen kom je direct op de hoofd pagina, hier zie je jouw groepen en tijdlijn staan. Gebruik het linker menu om jouw training, tijdlijn, groepen, netwerk en affirmatiesessies te vinden.

Mijn account

Klik op ‘Mijn Account’ links onder op het scherm van de community.

Hier is het mogelijk om je wachtwoord te veranderen, privacy instellingen te wijzigen en je notificaties in te stellen.

Kijk onderstaande instructie video voor een uitleg:

Het wijzigen van je profielfoto, biografie & omslagfoto

Onder ‘Mijn profiel’ heb je de mogelijkheid om onder andere je naam, profielfoto en achtergrondfoto aan te passen. Klik op de ronde profielfoto (vanaf een computer zit deze rechtsboven, op mobiel vind je deze in het menu door linksboven te klikken op de drie horizontale streepjes) om deze te wijzigen.

1. Druk op het kopje ‘Bewerken’ om je naam, achternaam en gebruikersnaam in te vullen. Ook heb hier de de mogelijkheid een biografie te schrijven over jezelf en wat de I AM jou (tot nu toe) heeft gebracht.
  2. Het wijzigen van je profielfoto. Druk op ‘Profiel Foto’ hier kun je een (nieuwe) profielfoto uploaden.
  3. Verander je foto omslag. Ga naar ‘Foto Omslag’ en kies een afbeelding naar keuze, deze afbeelding verschijnt als omslag foto op je persoonlijke tijdlijn.
Bibliotheek, Agenda & Lessen

Welkom!

In deze instructie video wordt uitgelegd hoe je bij het hoofd menu komt van je training. In dit menu vind je de bibliotheek (met meditaties), agenda (hier kun je je aanmelden voor de live meditaties) en natuurlijk je lessen.

Let op! Je moet jezelf aanmelden voor de online (live) lessen & meditaties! Dit kan in de agenda.

Mijn groepen / menubalk

Links in je menu zie je het kopje ‘Mijn Groepen’.

Onder dit kopje zie je de groepen/trainingen die je volgt bij de I AM Academy. Klik op een groep of training.

Hier vind je de menu balk voor de training. (zie de afbeelding hieronder)

Bibliotheek: Onder het kopje ‘Luisteren (mediaties)‘ staan de meditaties vanuit de I AM Academy. Dit zijn een tiental meditaties met verschillende onderwerpen, dit zijn erg krachtige meditaties, luister en herhaal deze zo vaak als je wil. Bij ‘Terugkijken (live sessies)‘ vind je de herhalingen van de live meditaties, dit zijn de meditaties die in de agenda stonden. Hier kun je deze terugkijken of herhalen.

Agenda: In de agenda staan de live meditaties. Voor deze meditaties kun je je registreren. Een dag én een uur van tevoren vind je in je mailbox een mail van ons webinar programma Demio met een link naar de live meditatie.

Tijdlijn: Dit is de tijdlijn van jouw groep, hier kun je contact houden met je groep en I AM gerelateerde inspiratie of processen delen die voor de gehele groep zichtbaar zijn.

Forum: Het forum is voor specifieke vragen over de I AM. Je kunt in het forum zelf een onderwerp toevoegen of reageren op een bericht van andere deelnemers. In het forum kijkt er een forumleider mee, om vragen te beantwoorden of vanuit de I AM te begeleiden.

Training: Hier zie je de training die je volgt en hoe ver je bent met de training. Vanuit hier kun je ook verder gaan met de training.

Foto’s: Onder dit kopje worden alle foto’s of afbeeldingen automatisch opgeslagen die zijn gedeeld in de tijdlijn van jouw groep.

Deelnemers: Onder deelnemers zie je alle deelnemers die in jouw groep zitten.

Mijn trainingen

In het linker menu zie je als eerste kopje ‘Mijn Trainingen’ staan. Als je op dit kopje klikt, zie je voor welke training(en) je staat ingeschreven.
In de afbeelding van de training zie je direct hoe ver je bent met het programma (in procenten) . Zie het voorbeeld hieronder.

Forum & Berichten sturen

Hoe kom je op het forum, hoe kun je deelnemers een bericht sturen en hoe voeg je I AM-ers toe aan je netwerk?

In deze korte instructie video wordt dit uitgelegd.

Downloaden Luisteren Meditaties

Heb je favoriete meditaties die je wil downloaden? Dit doe je als volgt:

Let op: De Soma meditaties en Live meditaties om terug te kijken kunnen om privacy redenen niet worden gedownload.

Computer of Laptop:

Bij meditaties die in de browser worden geopend gaat het downloaden als volgt.

Klik op de meditatie die je wilt downloaden. Er opent een zwart scherm met een afspeelbalk voor de meditatie.

Klik op het symbool met de drie puntjes en klik vervolgens op “Downloaden”.

De meditatie is nu gedownload en staat in de download map van jouw computer.

Let op: Niet alle browsers ondersteunen deze manier van downloaden. Wanneer je het symbool van drie puntjes of de download knop niet ziet staan raden we je aan om de pagina te openen in de Chrome browser.

Soundcloud:

Als Soundcloub opent dan staat er onder de Meditatie (midden) een pijltje naar beneden. Klik op ‘Bestand Downloaden’.

Smart phone of iPad:

Ga naar de meditatie die je wil downloaden. Klik op: ‘Listen in Browser’. En vervolgens op het pijltje naar beneden, dit is het download symbool. Klik hierop en de meditatie wordt gedownload.

LET OP! Je kan helaas geen meditaties downloaden vanuit de Soundcloud app zonder een abonnement van Soundcloud aan te schaffen. Meditaties donloaden vanuit Soundcloud kan dus alleen via de browser.

Mijn netwerk

Een I AM-er toevoegen aan je netwerk. Nadat een I AM-er onder jouw netwerk staat kan je privé berichten naar elkaar sturen.

Onder ‘Mijn Netwerk’ staan de I AM-ers met wie je bevriend bent in de community. Om iemand toe te voegen aan ‘Mijn Netwerk’, ga je naar het hoofdmenu van je groep. Daar zie je ‘Deelnemers’ staan. Klik hierop. Dan komt een lijst tevoorschijn met alle I AM-ers met wie je in een groep zit.

Je kunt een connectie verzoek indienen om met iemand bevriend te worden in de community. Dit gaat als volgt: Klik op het symbool van het poppetje onder ‘volgers’. (zie afbeelding hieronder)

Nu is er een aanvraag tot verbinden gestuurd naar deze persoon. Wanneer diegene de aanvraag heeft geaccepteerd zijn jullie verbonden.

Onder ‘Aanvragen’ zie je de personen staan die jou een connectie verzoek hebben gestuurd.

Wil je verbinden met mensen buiten jouw groep? Ben je opzoek naar deelnemers binnen dezelfde regio? Klik dan op deze link: https://community.iamacademy.nl/zoek-vind-jouw-i-am-buddy/

Mijn tijdlijn

Op ‘Mijn Tijdlijn’ zie je berichten van I Am-ers waarmee je bevriend bent, jouw eigen gedeelde berichten of berichten door de I AM Academy. Er is ook een tijdlijn in ‘Mijn Groepen’, deze is enkel om berichten te delen met de groep waarmee jij een training volgt. Meer uitleg over deze tijdlijn kun je vinden in de handleiding onder ‘Mijn Groepen’.

Taggen
Wil je een bericht specifiek kenbaar maken aan een persoon? Dan kun je die persoon ‘taggen’, dit doe je door @ gevolgd door de naam van die persoon. Wacht eerst tot er een pop-up komt met de naam van die persoon. Zoals in het voorbeeld hieronder. Klik op deze pop up; zoals @Ellen, dan is die persoon ‘getagd’. Diegene krijgt hier een bericht van.

Hoe kom ik bij de volgende les?

Om naar een volgende les te gaan is het van belang dat je eerst alle onderdelen in je les hebt gemarkeerd als afgerond. Dan pas kun je de volgende les in zien.

Bekijk de instructie video hieronder:

Webinar: chat zichtbaar/onzichtbaar

Wil je de chat zichtbaar of onzichtbaar maken? Zo doe je dit!

Voor iPad/ smartphone:
Chat zichtbaar maken: rechtsonder klik je op de twee tekstballonnetjes.

Chat onzichtbaar maken: klik op het zwarte kleine pijltje (naar links wijzend) links bovenin je scherm. (zie de afbeelding hieronder)

Bekijk je de webinar op je computer/laptop? Bekijk dan deze beknopte instructie video:

% Procent van de training afgerond

Misschien ben je het tegen gekomen, je hebt net les 1 van je training gedaan en er staat: 43% van de training voltooid. Maar je bent net begonnen aan de training, hoe kan dit?

Dit komt door het volgende: nog niet alle lessen staan in de e-learning; hier wordt in afstemming op wat er ‘nu’ nodig is ‘on the go’ aan gewerkt door Marjolijn en Joyce. Het percentage wat je ziet weergegeven is wat er NU beschikbaar is aan lessen in de e-learning. Zodra volgende lessen + onderdelen zijn toegevoegd, zul je hier een ander percentage gaan zien.
Let dus niet teveel op het percentage, geniet van de lessen en weet; wanneer je elke les van A tot Z volgt mis je niks.

Certificaat

Gefeliciteerd! Je hebt een certificaat behaald voor een training. Je welverdiende certificaat vind je onder het kopje ‘Mijn Trainingen’ in het menu. Onder ‘Mijn Certificaten’ kun je jouw certificaat terug vinden.

'Appje' IAM Community website op telefoon

In een paar seconde de I AM Academy website als ‘appje’ op je beginscherm!

Op de Iphone of iPad:

1. Ga naar https://community.iamacademy.nl 

2. Log in.

3. Klik op de volgende pictogram, onderin het scherm.

4. Klik op ‘zet op beginscherm’ en vervolgens op “Voeg toe”.

5. Op het beginscherm van jouw Iphone of Ipad staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Zie onderstaande video voor instructies.

Op de Samsung:

Vanuit de chrome browser

1. Open https://community.iamacademy.nl op je mobiel

2. Log in

3. Klik vervolgens op de drie verticale streepjes rechtbovenin je scherm.

4. Kies voor “Toevoegen aan startscherm”

5. Geef de app een naam, bijvoorbeeld I AM Academy en druk op “Toevoegen”.

6. Op het beginscherm van jouw mobiel staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Vanuit de internet browser:

2. Log in

3. Klik op de drie horizontale streepjes rechts onderin je scherm.

4. Klik op “Pagina toevoegen aan”, vervolgens op “Startscherm” en vervolgens op “Toevoegen”.

5. Op het beginscherm van jouw mobiel staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Mijn Affirmatiesessies

Links in het menu vind je “mijn affirmatiesessies”.
Klik hier om direct naar deze pagina te gaan.

Onder “Mijn affirmatiesessies” vind je een overzicht van:

Aankomende live affirmatiesessies : Hier zie je de planning van welke live sessies er binnenkort gaan plaatsvinden. Klik op de groene knop voor meer informatie over de betreffende sessie.

Affirmatiesessies terugkijken : Hier vind je een overzicht van de sessies die beschikbaar zijn om terug te kijken. Heb je niet live meegedaan? Dan kan je alsnog de sessie bestellen en terugkijken wanneer het jou schikt.

Mijn affirmatiesessies : Hier vind je het overzicht van alle sessies die je hebt gekocht en waar je toegang tot hebt. Druk op de knop van de betreffende sessie om deze terug te kijken.

Deelnemen aan een live sessie

Nadat je een sessie hebt gekocht ontvang je een bevestiging per e-mail waarin de direct deelname link staat. Klik deze enkele minuten voor de start van de sessie aan om de sessie bij te wonen. We sturen je ook kort van tevoren nog een herinneringsmail met dezelfde deelname link.

Je kunt de deelnamelink ook vinden op deze pagina: https://community.iamacademy.nl/mijn-affirmatie-sessies/#mijn-affirmatiesessies.
Klik op deze pagina op de sessie die je bij wilt wonen en je komt direct op de deelname pagina waar de video beschikbaar is.

Hoe kun je jezelf voorbereiden?

· Zorg ervoor dat je op een rustige plek zit, waar je niet gestoord kun worden (tijdens de meditatie).
· Maak het jezelf gemakkelijk, zet een kopje thee, koffie of wat water klaar.
· Ben je bekend met de prayers uit het boek ‘I AM – Woorden met helende kracht’? Stem jezelf dan alvast af op de I AM Presence met prayers 1, 3 en 10.

Technisch tijdens de meditatie

· Sluit alle andere applicaties af op je computer, tablet of telefoon;
· Zorg voor een stabiele internetverbinding;
· Klik 5 à 10 minuten vóór aanvang al op deze link; dan zie je of alles werkt en kunnen we op tijd beginnen;
· Valt tijdens de sessie geluid of beeld weg, sluit dan even af en log opnieuw in;
· Lukt het technisch niet? Geen zorgen; je kunt de sessie later terugkijken.

Heb je (technische) vragen over de online leeromgeving? Bekijk dan de andere items in deze handleiding!.Staat jouw vraag er niet bij, stuur dan een mailtje naar support@iamacademy.nl.
Inhoudelijke vragen over de sessies kun je stellen in de forumgroep.

Forum & Berichten sturen

Heb je inhoudelijke vragen over de affirmatiesessie? Of wil je in contact komen met andere deelnemers? Onder “Mijn groepen” in het linker menu vind je een groep genaamd “IAM Affirmatiesessies” waar alle deelnemers van de sessies in staan. Hier kan je in contact komen met elkaar, maar kan je ook inhoudelijke vragen stellen waar onze forumleiders op zullen reageren. Klik hier om direct naar het forum te gaan.

Hoe kom je op het forum, hoe kun je deelnemers een bericht sturen en hoe voeg je I AM-ers toe aan je netwerk?

In deze korte instructie video wordt dit uitgelegd.

Inloggen

Inloggen kan met jouw gebruikersnaam (dit is je e-mailadres) en wachtwoord op:
community.iamacademy.nl

Klik op “Mijn affirmattiesessies” in het linker menu om jouw affirmatiesessies te bekijken.

Het wijzigen van je profielfoto, biografie & omslagfoto

Onder ‘Mijn profiel’ heb je de mogelijkheid om onder andere je naam, profielfoto en achtergrondfoto aan te passen. Klik op de ronde profielfoto (vanaf een computer zit deze rechtsboven, op mobiel vind je deze in het menu door linksboven te klikken op de drie horizontale streepjes) om deze te wijzigen.

1. Druk op het kopje ‘Bewerken’ om je naam, achternaam en gebruikersnaam in te vullen. Ook heb hier de de mogelijkheid een biografie te schrijven over jezelf en wat de I AM jou (tot nu toe) heeft gebracht.
  2. Het wijzigen van je profielfoto. Druk op ‘Profiel Foto’ hier kun je een (nieuwe) profielfoto uploaden.
  3. Verander je foto omslag. Ga naar ‘Foto Omslag’ en kies een afbeelding naar keuze, deze afbeelding verschijnt als omslag foto op je persoonlijke tijdlijn.
Mijn account

In “Mijn account” is het onder andere mogelijk om je wachtwoord te veranderen, aan te geven wat je graag wilt dat van jouw gegevens openbaar is en in te stellen waar jij graag per e-mail of web browser notificaties van ontvangt.

Wil je naar “Mijn Account?”. Klik op ‘Mijn Account’ in het linker menu.

We hebben ook een instructie video voor je gemaakt:

Mijn groepen / menubalk

Links in je menu zie je het kopje ‘Mijn Groepen’.

Onder dit kopje zie je de groepen die je volgt bij de I AM Academy. Wanneer je een affirmatiesessie hebt gedaan ben je automatisch lid van deze groep. Hier kan je in contact komen met andere deelnemers en in het forum kan jij je vragen stellen die worden beantwoord door onze forumleiders.

Hier vind je de menu balk voor de groep. (zie de afbeelding hieronder)

Tijdlijn: Dit is de tijdlijn van jouw groep, hier kun je contact houden met je groep en I AM gerelateerde inspiratie of processen delen die voor de gehele groep zichtbaar zijn.

Forum: Het forum is voor specifieke vragen over de I AM. Je kunt in het forum zelf een onderwerp toevoegen of reageren op een bericht van andere deelnemers. In het forum kijkt er een forumleider mee, om vragen te beantwoorden of vanuit de I AM te begeleiden.

Foto’s: Onder dit kopje worden alle foto’s of afbeeldingen automatisch opgeslagen die zijn gedeeld in de tijdlijn van jouw groep.

Deelnemers: Onder deelnemers zie je alle deelnemers die in jouw groep zitten.

Mijn netwerk

Een I AM-er toevoegen aan je netwerk. Nadat een I AM-er onder jouw netwerk staat kan je privé berichten naar elkaar sturen.

Onder ‘Mijn Netwerk’ staan de I AM-ers met wie je bevriend bent in de community. Om iemand toe te voegen aan ‘Mijn Netwerk’, ga je naar het hoofdmenu van je groep. Daar zie je ‘Deelnemers’ staan. Klik hierop. Dan komt een lijst tevoorschijn met alle I AM-ers met wie je in een groep zit.

Je kunt een connectie verzoek indienen om met iemand bevriend te worden in de community. Dit gaat als volgt: Klik op het symbool van het poppetje onder ‘volgers’. (zie afbeelding hieronder)

Nu is er een aanvraag tot verbinden gestuurd naar deze persoon. Wanneer diegene de aanvraag heeft geaccepteerd zijn jullie verbonden.

Onder ‘Aanvragen’ zie je de personen staan die jou een connectie verzoek hebben gestuurd.

Mijn tijdlijn

Op ‘Mijn Tijdlijn’ zie je berichten van I Am-ers waarmee je bevriend bent, jouw eigen gedeelde berichten of berichten door de I AM Academy. Er is ook een tijdlijn in ‘Mijn Groepen’, deze is enkel om berichten te delen met de groep waarmee jij een training volgt. Meer uitleg over deze tijdlijn kun je vinden in de handleiding onder ‘Mijn Groepen’.

Taggen
Wil je een bericht specifiek kenbaar maken aan een persoon? Dan kun je die persoon ‘taggen’, dit doe je door @ gevolgd door de naam van die persoon. Wacht eerst tot er een pop-up komt met de naam van die persoon. Zoals in het voorbeeld hieronder. Klik op deze pop up; zoals @Ellen, dan is die persoon ‘getagd’. Diegene krijgt hier een bericht van.

'Appje' IAM Community website op telefoon

In een paar seconde de I AM Academy website als ‘appje’ op je beginscherm!

Op de Iphone of iPad:

1. Ga naar https://community.iamacademy.nl 

2. Log in.

3. Klik op de volgende pictogram, onderin het scherm.

4. Klik op ‘zet op beginscherm’ en vervolgens op “Voeg toe”.

5. Op het beginscherm van jouw Iphone of Ipad staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Zie onderstaande video voor instructies.

Op de Samsung:

Vanuit de chrome browser

2. Log in

3. Klik vervolgens op de drie verticale streepjes rechtbovenin je scherm.

4. Kies voor “Toevoegen aan startscherm”

5. Geef de app een naam, bijvoorbeeld I AM Academy en druk op “Toevoegen”.

6. Op het beginscherm van jouw mobiel staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Vanuit de internet browser:

2. Log in

3. Klik op de drie horizontale streepjes rechts onderin je scherm.

4. Klik op “Pagina toevoegen aan”, vervolgens op “Startscherm” en vervolgens op “Toevoegen”.

5. Op het beginscherm van jouw mobiel staat vanaf nu een I AM Academy icoontje tussen de andere apps. Zo kom je in één klik op je account.

Mijn bestellingen

Alle bestellingen die je bij I AM Academy hebt gedaan kan je hier terugvinden:
https://community.iamacademy.nl/mijn-account/

Let op: je moet ingelogd zijn om de bestellingen te kunnen zien.
Ben je op zoek naar het factuur van je bestelling? Deze mailen we altijd direct na je bestelling en kan je dus terugvinden in je e-mail inbox.

Mijn I AM Family abonnement

Wil je meer weten over de status van je I AM Family abonnement?
Ga dan naar Mijn account en klik op “Mijn abonnement”

Hier kan je onder andere informatie vinden over het type abonnement wat je hebt, wanneer de volgende betaling zal plaatsvinden en hier kan je ook de status van je abonnement wijzigen.

Mijn facturen

Onder “Mijn account” kan je een overzicht vinden van je bestellingen. Je kan hier ook de details van de bestelling inzien. Het factuur sturen we altijd direct na de bestelling naar jouw e-mailadres. Heb je deze nodig? Zoek deze dan op in je inbox of mail naar admin@iamacademy.nl

Klik hier om direct naar jouw account te gaan.

Adres en/of BTW gegevens wijzigen

Wil je je adres gegevens of btw nummer wijzigen? Dit kan onder “Mijn account“.

Klik hier om je adres te wijzigen. Op de pagina die opent klik je op “bewerken”. Pas je gegevens aan en klik onder aan de pagina op “Bewaar adres”.

Wil je een nieuw BTW nummer doorgeven? Klik hier, vul het BTW nummer in en klik op “opslaan”.

Geef vervolgens aan admin@iamacademy.nl door dat jouw BTW nummer is gewijzigd/toegevoegd.

Inloggen

Inloggen
Log in met jouw gebruikersnaam (dit is je e-mailadres) en wachtwoord op:
community.iamacademy.nl

Na het inloggen kom je direct op de hoofd pagina, hier zie je de training(en) staan waarvoor je staat aangemeld. Klik op een training om te beginnen of verder te gaan met de les.

Mijn account

In “Mijn account” is het onder andere mogelijk om je wachtwoord te veranderen, aan te geven wat je graag wilt dat van jouw gegevens openbaar is en in te stellen waar jij graag per e-mail of web browser notificaties van ontvangt.

Wil je naar “Mijn Account?”. Klik op ‘Mijn Account’ in het linker menu.

We hebben ook een instructie video voor je gemaakt: